Σάββατο 2 Μαρτίου 2024

Το μέγιστο αμάρτημα τού Ασώτου Υιού τής ομώνυμης ευαγγελικής Παραβολής ήταν η πορνεία.

... ο υιός σου ούτος, ο καταφαγών σου τον βίον μετά πορνών” {Λουκ. ιε΄, 30}.

Γράφει ο Γιώργος Τ. Αλεξίου.

    Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός δίδαξε και διδάσκει εσαεί με την πασίγνωστη υπέροχη παραβολή τού Ασώτου Υιού, που αποτελεί το ευαγγελικό Ανάγνωσμα τής Β΄ Κυριακής τού Τριωδίου, {Λουκ. ιε΄, 11 - 24}, ότι η ειλικρινής μετάνοιά μας για τα τυχόν μικρά και μεγάλα αμαρτήματά μας έχει τεράστια σπουδαιότητα και αξία, διότι μ' αυτήν - χάρις σ' αυτήν επιτυγχάνεται η συγχώρεσή τους από τον πανάγαθο Θεό μας.

Με την ίδια Παραβολή Του ο Κύριος μάς πληροφορεί επίσης και μας επισημαίνει, ότι τον αναφερόμενο Άσωτο Υιό τον είχε συντρίψει το αμάρτημα τής πορνείας και ότι τον έσωσε απ' τον ηθικό κατήφορο που είχε πάρει η ανάλογη μετάνοια του και το απέραντο έλεος του Πανάγαθου Θεού.

Το μέγεθος τού θανάσιμου αμαρτήματος τής πορνείας που δηλώνεται στην προαναφερόμενη Παραβολή του Ασώτου Υιού παρουσιάζεται διεξοδικά και από τον Απόστολο Παύλο στην Α' Επιστολή του προς Κορινθίους. Η ανάλογη περικοπή τού καταπληκτικού κειμένου τής υπόψη Επιστολής, που αποτελεί το Αποστολικό Ανάγνωσμα της ίδιας Β΄ Κυριακής του Τριωδίου, έχει σε νεοελληνική παράφραση ως εξής:

    Όλα μου επιτρέπεται να τα κάμω, όπως π.χ. να τρώγω και να πίνω χωρίς διακρίσεις, αλλά δεν είναι συμφέρον να τα πράττω όλα. Όλα μου επιτρέπονται, αλλ' εγώ δεν θα εξουσιασθώ και δεν θα υποδουλωθώ εις τίποτε.

Τα φαγητά είναι διά την κοιλίαν και η κοιλία διά τα φαγητά. Ο δε Θεός θα καταργήσει και αυτά και εκείνην εις την μέλλουσαν ανάστασιν των σωμάτων. Δεν είναι η τροφή, που μας κάνει αμαρτωλούς ενώπιον του Θεού. Αυτό όμως δεν ισχύει προκειμένου περί της ηθικής καθαρότητος, διότι το σώμα δεν έχει γίνει διά την πορνείαν και τας σαρκικάς επιθυμίας, αλλά διά τον Κύριον, που είναι η κεφαλή τού πνευματικού σώματος τής Εκκλησίας·και ο Κύριος είναι διά το σώμα, διά να κατοικεί εις αυτό και να το αγιάζει.

Αφού δε ο Θεός και τον Κύριον ανέστησεν εκ νεκρών, και ημάς όλους, που αποθνήσκομεν και το σώμα μας διαλύεται, θα μας αναστήσει εκ νεκρών με την παντοδυναμίαν Του.

Δεν γνωρίζετε ότι τα σώματά σας είναι μέλη του Χριστού, (ο οποίος είναι η κεφαλή τού σώματος της Εκκλησίας); Να αποτραβήξω, λοιπόν, και να πάρω τα μέλη του Χριστού και να τα κάνω μέλη πόρνης; Μη γένοιτο.

Ή δεν γνωρίζετε, ότι εκείνος ο οποίος προσκολλάται και ενώνεται με την πόρνην είναι ένα σώμα με αυτήν; Διότι αυτό λέγει η Γραφή,·“θα γίνουν, λέγει, οι δύο, άνδρας και γυναίκα, μία σάρκα, εν σώμα”.

    Εκείνος όμως που προσκολλάται και ενώνεται με τον Κύριον, γίνεται κατά μυστηριώδη τρόπον ένα πνεύμα με αυτόν, γεμίζει ολόκληρος και αγιάζεται από αυτόν.

Αποφεύγετε πάντοτε με όλην σας την δύναμιν τον μολυσμόν της πορνείας. Κάθε άλλο αμάρτημα, που ήθελε πράξει ο άνθρωπος, είναι αμάρτημα που διαπράττεται έξω από το σώμα και δεν το βλάπτει αμέσως και κατ' ευθείαν τόσον πολύ. Ενώ εκείνος που πορνεύει, αμαρτάνει εναντίον αυτού τούτου του σώματος, το οποίον και μολύνει και βλάπτει κατά τρόπον άμεσον και ταχύν.

Ή δεν γνωρίζετε ότι το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος, που κατοικεί μέσα σας, και το έχετε λάβει από τον Θεόν και άρα δεν ανήκετε στον εαυτόν σας;

Διότι έχετε εξαγορασθεί με πολύτιμον τίμημα, δηλαδή με το ανεκτίμητον αίμα τού Χριστού. Αποφεύγετε, λοιπόν, κάθε σαρκικήν εκτροπήν, που μολύνει το σώμα, και δοξάσατε τον Θεόν με όλην σας την προσωπικότητα, με το σώμα σας και με το πνεύμα σας, τα οποία είναι του Θεού”.

{Σημ. Η παράφραση ελήφθη από Ιστότοπο τής Ιεράς Μητροπόλεως Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου}.

Τροπάριον Κανόνος του Τριωδίου. Ωδή ζ'.

Τά Χερουβίμ μιμούμενοι ταίς ηδοναίς τού σώματος, υπέκυψα παναθλίως,

καί εδουλώθην όλως, τοίς τών παθών εφευρεταίς,

καί ξένος εγενόμην, από σού φιλάνθρωπε,

νύν δέ κράζω, τήν τού, Ασώτου φωνήν

Ημάρτηκα Χριστέ, μή με υπερίδης, ως μόνος ελεήμων. 













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου