Ο μεγαλομάρτυρας άγιος Δημήτριος γεννήθηκε, μεγάλωσε και μαρτύρησε για την πίστη τού Χριστού το έτος 306 στη Θεσσαλονίκη κι εκεί ενταφιάστηκε. Λίγο αργότερα, απ’ τον σεπτό τάφο του έτρεχε θαυματουργό μύρο και γι’ αυτό οι Χριστιανοί ορθώς κι επιτυχώς τον ονόμασαν Μυροβλύτη.
Σημαίνοντες
Θεολόγοι τής Εκκλησίας μας αναφέρουν, ότι ο άγιος Δημήτριος κατέστη και
αναδείχτηκε από τον Κύριό μας Ιησού Χριστό Μυροβλύτης άγιος, λόγω των πολλών
και μεγάλων χριστιανικών αρετών του. Ένα τροπάριο της Εκκλησίας μας σχετικό μ’
αυτήν την αναφορά, που ψάλλεται στους ναούς μας κατά την 26η Οκτωβρίου, ημέρα
της εορτής του αγίου Δημητρίου, παρατίθεται ακολούθως σε κείμενο και νοηματική
απόδοσή του.
Το Τροπάριο.
Κανών γ’, Ωδή η’.
Ήχος δ΄.
Υψώσας Χριστόν εν Εκκλησία, αλήθειαν σού ο λάρυγξ εμελέτησε, στόμα σόν λελάληκε, σοφίας τα ρήματα των αρωμάτων ώφθησαν αι σιαγόνες σου, φιάλαι, διά τούτο Χριστός σε, μύρου θείου κρήνην, ανέδειξε τω κόσμω.
Ελεύθερη νοηματική
απόδοση του τροπαρίου.
Κρατώντας υψωμένον
{: εγκωμιάζοντας και τιμώντας) τον Χριστό στην Εκκλησία, ο λάρυγγάς σου {: το
πνεύμα σου) μελέτησε την αλήθεια, το στόμα σου μίλησε τα λόγια τής σοφίας και οι
σιαγόνες σου έγιναν φιάλες πνευματικών αρωμάτων και γι΄ αυτό ο Χριστός σε
ανέδειξε και σε παρουσίασε στον κόσμο σαν μία κρήνη θεϊκού μύρου.
Οι αρετές του αγίου Δημητρίου που αναφέρονται στο παρουσιαζόμενο Τροπάριο της εορτής του.
1)
Ο λάρυγγάς του {: το πνεύμα του} μελέτησε την αλήθεια.
2)
Το στόμα του μίλησε τα λόγια τής σοφίας.
3)
οι σιαγόνες του έγιναν φιάλες πνευματικών αρωμάτων και για όλα αυτά, ο
Ιησούς Χριστός τον ανέδειξε και τον παρουσίασε στον κόσμο σαν μία κρήνη θεϊκού
μύρου.
Παρατήρηση.
Οι προαναφερόμενες 3 μεγάλες αρετές του Αγίου Δημητρίου που κοινοποιούνται ψαλμικώς στους ναούς μας, καθώς και άλλες πολλές που τον κοσμούσαν, θα πρέπει να κοσμούν και όλους εμάς τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, πρωτίστως δε τους κληρικούς, τους Ιεροψάλτες, τους θεολόγους και γενικώς τους θεολογούντες. Οι τελευταίοι θα πρέπει να «ορθοτομούν τον λόγο της αληθείας» του Θεού και να μην ασχολούνται με αλλότριά τους ζητήματα, όπως π.χ. τα υποχρεωτικά εμβόλια, τους προσωπικούς αριθμούς και τις ψηφιακές ταυτότητες των πιστών, διότι τα θέματα αυτά είναι ή εκλαμβάνονται ως πνευματικά και προσωπικά τού καθενός ανθρώπου και αφορούν αποκλειστικώς και μόνον τον ίδιο τον άνθρωπο και τη σχέση του με τον πανάγαθο και πάνσοφο Θεό.
Γιώργος Τ. Αλεξίου.






Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου